1)SILA KLIK BUTTON LIKE DIBAWAH
2)SELEPAS LIKE, KLIK SUPPORT US! UNTUK TERUSKAN...




Powered By IMuslimNetwork
Support Us!

Monday, June 2, 2014

Tips Solekan Untuk Kulit Gelap

Kulit anda gelap? Jangan bimbang kerana kulit seperti anda boleh mendapatkan solekan yang tepat untuk mengembalikan keceriaan pada wajah. Bahkan boleh jadi lebih cantik daripada mereka yang berkulit putih.

Ketahuilah bahawa mereka yang berkulit gelap jika dikenakan sedikit solekan, pasti dapat menaikkan kejelitaan dan kemanisan pada wajah. Bagaimanapun, harus berhatihati dalam pemilihan warna yang betul agar wajah tidak nampak pelik.

1. Asas solekan

Pertama, wajib untuk ambil tahu warna mekap terutama perlu bijak memilih warna asas yang tidak terlalu terang. Pilihlah bedak asas yang tidak terlalu kontra dengan warna kulit anda. Gen Y mencadangkan anda boleh gunakan bedak asas berbentuk cecair kerana ia membolehkan kulit wajah nampak sekata dan semula jadi. Apabila anda menyapu di atas wajah, pastikan bedak asas meresap hingga ke dalam kulit. Kemudian sapukan bedak `compact' ke seluruh wajah.

2. Pemerah pipi


Bagi kulit hitam manis, pemerah pipi yang sesuai adalah warna `coral', `rose' dan `deep orange'. Kemudian padankan dengan warna pembayang mata coklat. Gunakan warna merah jambu untuk kegunaan siang hari kerana ia menjadikan wajah lebih cerah. Pada malam hari, anda boleh gunakan warna `bronze' atau plum untuk menonjolkan tekstur kulit wajah anda.

3. Warna mata

Untuk mata pula, penggunaan warna natural seperti coklat, merah bata, kelabu, coklat, `silver bronze' dan warna emas lebih sesuai. Elak daripada pilih warna yang terang dan putih kerana warna ini kontra dengan kulit anda. Jangan lupa untuk mencalitkan `eyeliner' dan maskara di mata dengan warna yang sesuai seperti biru gelap, hitam atau kelabu gelap.

4.Warna bibir


Selepas keseluruhan wajah dikenakan solekan yang betul, perkara terakhir yang harus dilakukan adalah pemakaian gincu. Jangan sesekali menggunakan warna pucat kerana ia akan menghilangkan seri pada wajah anda. Antara warna yang sesuai adalah merah, ungu mahupun `copper'. Sapukan juga `lip gloss' agar bibir kelihatan lebih menonjol. Buat remaja perempuan, jadikan warna kulit gelap anda satu kelebihan dalam solekan sehingga menampakkan anda kelihatan cantik sepanjang masa. 


Selamat mencuba!

www.annalovelyboutique.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.